الدحیل

پرسپولیس در حالی در دوحه قطر به آسیا برمی گردد که گل نخورترین تیم لیگ برتر ایران در 5 هفته ابتدایی بوده و مدافعانش آزمون سختی مقابل خط آتش الدحیل خواهند داشت.

سرویس ورزش مشرق - الدحیل قطر همان باشگاه متمول لخویای قطر است که سال 2009 تاسیس شده بود و پس از حضور 8 ساله در لیگ ستارگان قطر با ادغام در تیم الجیش تیمی جدید به این نام را تشکیل دادند. الدحیل از فصل 18-2017 در لیگ ستارگان قطر حاضر شد و البته بررسی نتایج این تیم در لیگ نشان می دهد ترکیبی موفق رقم خورده است. سرمربی پیشین این تیم "جمال بلماضی" الجزایری بود که در پایان فصل فوتبالی پیش از این تیم جدا و سرمربی تیم فوتبال کشورش شد تا "نبیل معلول" جایگزین وی شود. این مربی در جام جهانی 2018 روسیه هدایت تیم ملی تونس را برعهده داشت.

بررسی نتایج حریف پرسپولیس در سالهای اخیر بیانگر این واقعیت است که نماینده کشورمان کار دشواری برای صعود به مرحله نیمه نهایی دارد. کارنامه فصل پیش این تیم قطری در ادامه می آید:

* 42 بازی بدون باخت!

الدحیل در 42 بازی رسمی اخیر خود نباخته است! آخرین روزی که این تیم رنگ باخت را دید 16 مهر 1396 در QSL کاپ قطر مقابل تیم الغرافه بود. شبی که الدحیل 1-0 نتیجه را به حریفش واگذار کرد ناگفته نماند این تیم در فینال شیخ جاسم کاپ در پایان 120 دقیقه به نتیجه 1-1- دست یافت ولی در ضربات پنالتی با حساب 3-5 شکست خورد .

*بیش از هفت ماه پیروزی مطلق!

الدحیل پس از تساوی 3-3 مقابل الریان در هفته چهاردهم لیگ ستارگان قطر در فصل پیش که در تاریخ  28 دی 1396 رقم خورد در 21 بازی بعدی خود در همه تورنمنت ها اعم از لیگ ستارگان قطر، امیرکاپ (جام حذفی) و لیگ قهرمانان آسیا همیشه پیروز میدان بوده است! یعنی بیش از هفت ماه است که فقط برنده زمین را ترک کرده است!

الدحیل در فصل جاری نیز روند بدون باخت خود را حفظ کرده و در 3 هفته ابتدایی لیگ قطر 2 برد و یک تساوی بدست آورده است. این تیم که 8 روز پیش (28 مرداد) در دیدار با الریان به تساوی 0-0 دست یافت تا پیش از آن فقط برنده زمین را ترک می کرد.

*54 بازی و 2 باخت!

الدحیل در  54 بازی اخیر خود (برخی بازیهای ابتدایی به اسم لخویا بوده) تنها دو بار باخته است یکی زمانی که اسم تیم لخویا بود و دیگری به نام همین الدحیل!

*یک سال بدون شکست در قطر!

آخرین باری که الدحیل در لیگ ستارگان قطر باخت با نام لخویا و در هفته بیست و یکم فصل 2016-17 بود. در تاریخ 27 بهمن 1395 مقابل ام صلال که با نتیجه 3-1 مغلوب این حریف شد و پس از آن هرگز طعم شکست را نچشید!

*حضور موفق در چهار تورنمنت 18-2017

این تیم در فصل پیش فوتبالی در سال 18-2017 در 4 تورنمنت بازی کرد: لیگ ستارگان قطر، QSL کاپ، امیر کاپ (جام حذفی) و لیگ قهرمانان آسیا

نتایج زیر عملکرد این تیم در این مسابقات را نشان می دهد:

**لیگ ستارگان قطر:

22 بازی، 19 برد، 3 مساوی و بدون باخت. با 86 گل زده و 27 گل خورده.

**QSL کاپ:

این مسابقات در دو گروه 8 تیمی برگزار می شود و هر تیمی با هر یک از همگروه های خود فقط یک بار مصاف می دهد: الدحیل در گروه A پنج بازی انجام داد که حاصلش 2 برد، 2 باخت و یک مساوی بود با 16 زده و 11 خورده. الدحیل در پایان در گروهش سوم شد و از صعود به نیمه نهایی بازماند!

**امیر کاپ یا جام حذفی:

الدحیل در آن مسابقات 3 بازی انجام داد که همگی را با برد به پایان رساند و قهرمان شد. 4 زده و یک خورده حاصل کار این تیم بود.

**لیگ قهرمانان آسیا:

کسب شش پیروزی در مرحله گروهی، 2 برد در مرحله یک هشتم نهایی همراه با21 گل زده(!) و 9 خورده عملکرد فوق العاده و بی نظیر این تیم بوده است.

*توپخانه آتشین هیولای قطری!

الدحیل در مجموع فصل پیش 38 بازی انجام داد که هافبک ها و مهاجمانش موفق شدند 127 گل زده و نشان دهند توپخانه آتشین این تیم به هیچ حرفی رحم نمی کند. چرا که میانگین بیش از 2.5 گل زده در هر بازی(2.65) را به نام این تیم ثبت کردند. این تیم در فصل جدید نیز در 3 بازی 9 گل به ثمر رسانده و گلی هم دریافت نکرده است.

*تنها نقطه ضعف الدحیل!

تیمی که فقط به برد عادت دارد و خوب هم گل می زند البته نسبتا زیاد هم گل می خورد که شاید این را بتوان تنها نقطه ضعف الدحیل برشمرد. آنها در مجموع 38 بازی که فصل قبل در تورنمنت های مختلف انجام دادند 48 گل خوردند که میانگین 1.2 گل خورده در هر بازی را برای این تیم برجای می گذارد. در واقع این تیم تقریبا هر 71 دقیقه یک گل از رقبایش دریافت کرده است!

*خطرناک ترین الدحیلی ها!

**یوسف العربی (اهل مراکش):

او با 26 گل در لیگ ستارگان آقای گل شد و با 9 گل در آسیا به همراه بغداد بونجاح (اهل الجزایر) از السد (حریف استقلال) آقای گل هستند.  العربی در فصل جدید هم 3 گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

**یوسف المساکنی (اهل تونس):

او با 25 گل در لیگ ستارگان قطر و 2 گل در آسیا آمار خوبی دارد. البته او این روزها مصدوم است.

**نام تائه هی (اهل کره جنوبی):

این بازیکن 12 گل در لیگ ستارگان و یک گل در آسیا به ثمر رسانده است. این کره ای در فصل جدید هم 2 گل از 9 گل تیمش را زده است

**گلزنان حسرت به دل!

از بین هر سه گلزن به نام الدحیل هیچ کدام به تیم ملی کشورشان برای جام جهانی دعوت نشده اند! البته "المساکنی" ستاره تیم ملی تونس بود که دو ماه مانده به جام جهانی رباط صلیبی پاره کرد و قطعا به بازی با پرسپولیس هم نمی رسد!

ناگفته نماند؛ کریم بوضیاف و اسماعیل محمد هم برای الدحیل در آسیا هر کدام 3 گل زده اند.

*الدحیل قبلا حریف پرسپولیس نشد!

الدحیل سال قبل که هنوز اسم لخویا را داشت در مرحله یک هشتم نهایی در مجموع دو دیدار با حساب 1-0 به پرسپولیس باخت و از دور رقابتها حذف شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نصیر IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    3 0
    خدا به داد پرسپولیس برسه با این وضعیت محرومیت و رفتن 5 بازیکن ثابت تیم واقعا روزهای سختی رو داره تحمل می کنه
  • دکتر IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    1 1
    دو بازی استقلال و پرسپولیس برابر السد و سال گذشته العین و اهلال نشون داده فوتبال ایران از بازیکن فنی و باکیفیت اصولآ خالی هست بی خودی نیست فردوسی پور اصرار به ماندن کیروش داره برای بازی به شدت بسته و دفاعی با پیشرفتی که فوتبال عراق امارات قطر عربستان ژاپن کره و استرالیا در پایه ها دارن به نظرم فوتبال ایران ده سال دیگه زنگ تفریح خیلی از تیم های آسیایی خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس